about sjonke

about sjonke

donderdag 6 oktober 2011

Tweede bezoek aan osteopaat

Mijn tweede bezoek aan de osteopaat was er niet één om blij van te worden. Hij kwam na zijn specifieke onderzoek (er werden telkens buisjes met bepaalde stoffen op mij keel gelegd......heel vreemd allemaal) tot de conclusie dat mijn lever veel problemen heeft met het afbreken/verwerken van lactose en cafeïne.  En daar moest ik wel even van slikken. Want zonder cafeïne, allez, dat lukt me nog wel. Ik lust ook groene thee, maar die lactose..... Dat spul zit bijna overal in. Eigenlijk in zowat alles wat ik lekker vind. Dus de moed is me een beetje in de schoenen gezakt. Ik heb meteen eerlijk tegen de osteopaat gezegd dat ik niet weet of het mij gaat lukken om mijn dieet volledig aan te passen. Misschien stapje voor stapje, misschien lukt het me helemaal niet. Ik krijg ook capsules die mijn lever in de afbraak van lactose (die nog in grote hoeveelheden aanwezig is natuurlijk) gaan ondersteunen. Kijk, als er duidelijk verbetering in komt, dan is dat een stimulans om mijn dieet rigoureus aan te pakken. maar op dit moment ben ik heel erg opstandig.
Heb wel een boekje met voedseladviezen besteld:


Ik heb vandaag ook een echo laten maken van mijn lever, galblaas en galwegen. Just to be on the safe side. Want na de opfrisbeurt over colitis ulcerosa en stomapatienten van een paar weken terug, vond ik dat ik daar toch naar moest laten kijken. Er is eveneens bloed afgenomen en ik ga volgende week even langs bij de huisarts om alles door te nemen.

...en nu even een diepe zucht........

9 opmerkingen:

  1. Ik leef al bijna 4 jaar geheel glutenvrij. Niet leuk, maar 't went ;-) (gluten zitten in heel veel producten die ik altijd heel erg lekker vond ....) Er bestaan een heleboel artikelen die lactosevrij zijn, merknaam MinusL bijvoorbeeld, te koop in 'normale' supermarkten. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal voor je duimen en hopen dat het allemaal meevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik kan me goed voorstellen dat je bij zulk nieuws even heel diep moet zuchten..
    ik hoop heel erg voor je dat het gesprek met je huisarts wat lichtpuntjes zal geven!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach jaaa ook al patient bahh wat een toestanden komen er soms op je pad hé !!
    Heel verveldend allemaal maar we moeten het er maar mee doen en maar afwachten.
    Sterkte meis.

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat vervelend zeg!! Nu maar eerst afwachten wat de onderzoeken zeggen, dan weer verder kijken!

    Sterkte er mee!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi meis,ik had je vorige post gemist....
    Hoop dat er voor jou een goede middenweg is,waar je goed mee kunt leven
    Ik zucht even met je mee...
    Duimen dat er met de arts iets goeds uitkomt

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind echo's soms pijnlijk. Vooral als ze dat ding diep duwen om de organen goed erop te krijgen. Adem inhouden ... Maar het is achter de rug? Gelukkig maar en dapper dat je ervoor koos.

    Lactoseintolerantie is toch heel eenvoudig aan te tonen met een waterstoftest? Is dat hetzelfde als jouw onderzoek? Succes joh! Ik denk even aan je op dit moment. Dat het best wel pittig is allemaal. Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje, nou dat wordt afwachten op de uitslag. En ondertussen het net afstruinen naar lactose.

    Wat vervelend, ik kan me goed voorstellen, dat je opstandig hiervan wordt.

    Maar heel veel succes ermee (of is het nou sterkte?)

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zucht maar even heel diep, een verplicht dieet valt niet altijd mee, succes! Lieve groet, Colin

    BeantwoordenVerwijderen