about sjonke

about sjonke

dinsdag 9 augustus 2011

Shocked

't Is verdacht stil op mijn 'serieuze' blog. In mijn omgeving zijn ineens heel veel mensen getroffen door een ernstige ziekte. Daardoor zijn mijn gedachten niet bij 'mijn verhaal' wat tenslotte al ruim 7 jaar oud is. Het is nog niet af hoor, maar ik heb er nu even geen zin in omdat andere dingen mij bezighouden.

Ik ben ook erg geschokt door de moord op een 16-jarige jongen in mijn woonplaats. Kan het niet goed loslaten. Weet niet wat ik er van moet denken. Enerzijds de vraag waarom jongeren om half 5 's ochtends niet gewoon thuis in hun bed liggen. Anderzijds dat het nooit goed te praten valt dat een mens een ander mens zomaar doodschiet. Wat mij raakt is een getuigenverklaring over het laatste wat die ochtend gehoord is. Er werd volgens deze verklaring geroepen: 'DOE NORMAAL'.
Hoe....wat.....wie....waarom.....?
Het blijft in mijn hoofd zoemen. Het was iemands zoon en als moeder zijnde voel ik bijna het immense verdriet dat zijn moeder nu voelt. Ben al dagen bedrukt.

Voeg daarbij de rellen in Londen en de steen op mijn schouders wordt alsmaar zwaarder. Wat bezielt deze mensen. Het is bijna 2 jaar geleden dat ik met mijn gezin in Londen was. Een mooie stad, die nu verwoest wordt door een stel hersenloze onverlaten. Wat bereik je met deze rellen? HELEMAAL NIKS. Je maakt levens van andere mensen kapot, maar ook dat van jezelf. Eventuele vooroordelen over bepaalde groepen mensen (mijn hopelijk diplomatieke omschrijving) wordt op deze manier alleen maar bevestigd. Het lijkt me heel beangstigend om nu in Londen te zijn...........


ps. Kleine aanvulling naar aanleiding van een reactie.....
De jongen is vroeg op een vrijdagochtend om het leven gebracht, niet echt een uitgaansdag. Hij kwam uit een heel andere wijk en zelfs als hij na het uitgaan naar huis zou gaan, zou hij niet langs het stadsdeel komen waar de tragedie gebeurd is.......

9 opmerkingen:

  1. Ik snap 't ook niet allemaal ... waarom zoveel geweld ... waarom zoveel plunderingen en vernielingen .... Waarom gaan jonge mensen dood door zinloos geweld .... Waarom worden mensen ernstig ziek ... Geen idee ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als mijn oudste dochter uitgaat komt ze ook midden in de nacht naar huis en over straat...maar ze gaat daar naar toe om plezier te hebben en lekker te dansen en doet verder geen vlieg kwaad! Het tijdstip vind ik dus niet zo vreemd, maar geweld...vreselijk, het is zo zinloos! De toestanden in Engeland zijn ook afschuwelijk...!!

    Sterkte met de ernstig zieken in je omgeving! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms is het allemaal niet te bevatten ,het hoe en vooral het waarom .De vele mensen die zo ziek zijn ,de brute moorden en al het geweld .Ik kan er ook wakker van liggen !!
    Lieve groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb geen idee waarom....altijd waarom...vreselijk al dat geweld...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt een moord in je woonplaats dat is niet niks .... en die rellen in Londen tja allemaal zo zinloos
    soms kan het je erg bezig houden .......

    Groetsssssssssssss Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verschrikkelijk....blijft maar door je hoofd spoken he. Waar zijn we met z'n allen toch mee bezig? Ik hou me vast aan het idee dat het altijd maar een klein groep is die deze verschrikkelijke dingen begaan.
    Het lijkt wel of we dansen op de vulkaan.....hoop dat de wereld een tot inzicht komt....zal toch wel????
    Wens je ondanks alles een hele fijne dag.
    Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo verschrikkelijk wat er allemaal gebeurd.. Noorwegen.. nu Engeland.. en zelfs dichtbij huis gebeuren hele erge dingen, zoals nu met de jongen uit jouw woonplaats..
    en dan heb je ook nog te maken met ernstig zieken in je omgeving.. ja dan wordt het de steen op je schouders bijna te zwaar.. probeer de steen af en toe even vanaf je te laten glijden om zelf weer wat lucht te krijgen..

    sterkte!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, shocking nieuws, onze vakantie is nu bijna voorbij, wij hebben genoten, maar ondertussen volg je het nieuws en dan ben je niet zo blij, wat gebeuren er veel dingen die niet te bevatten zijn, het gaat onze pet te boven, maar je zult die ouder maar zijn...

    Een lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 6 weken geleden:
    Een 20 jarige jongen (oppas van mijn vriendin) in een discotheek. Uit het niets terwijl hij met een meisje aan het zoenen was. Van achteren een klap in zijn nek: dood
    ONVOORSTELBAAR
    Wat er nu allemaal gebeurd kunnen we niet allemaal op onze schouders nemen maar het is toch nauwelijks te bevatten. Wat een wereld !!!

    BeantwoordenVerwijderen