about sjonke

about sjonke

donderdag 23 juni 2011

'Sjonke' verklaard

Tja....begin ik zomaar een blog erbij. Waarom??
Omdat ik ook wel wat persoonlijker dingen kwijt wil over mijzelf, maar dat niet tussen de 'Kronkels' vind passen. Mijn 'Kronkels'-blog is luchtig en niet zo serieus en dat past bij mij. En toch wil ik zo af en toe een andere kant van mij laten zien. Het blijft luchtig hoor en mijn schrijfsels blijven hapklare brokjes al zullen de onderwerpen hier iets anders zijn.

Ik ben 'Sjonke's Kronkels' begonnen omdat ik speciaal voor een collega een (grappig) verhaaltje had geschreven. Ik wilde dat graag op de interne werkblog hebben, maar die was niet meer actief. Een blog met maar 1 verhaaltje vond ik nogal zielig. Vandaar dat ik wat blogjes vanuit Hyves gekopieerd heb. Vulde leuk op. Maar daardoor is er eigenlijk nooit van gekomen om de naam 'Sjonke' te verklaren. Lijkt voor geen meter op mijn echte naam, Marion.

Toen ik nog een klein Marionneke was, noemde ik mijzelf volgens mijn pa en ma 'Sjonke'. Verklaart nog niet veel natuurlijk. Maar ik heb een theorie. Ik woon in het Brabantse en vermoedelijk heb ik het in dialect uitgesproken 'òòns Marionneke' verbasterd tot 'Sjonke'. Simpel eigenlijk........

 De foto is genomen in de woonkamer van de flat waar ik de eerste 20 jaar van mijn leven gewoond heb. Geweldig, die jaren '60 meubeltjes. We woonden 3 hoog in een portiekflat. De pop was gewonnen op de kermis (niet door mij hoor, ik mocht nog niet schieten) en had de naam 'Bella'.

Zo...het eerste blogje is gemaakt...er komt nog meer, maar ik weet niet wanneer...(hihi, dat rijmt)

16 opmerkingen:

  1. Hoera, ik ben je eerste volger en ze zeggen altijd...als er één schaap over de dam is volgen er meer!

    Ik hou wel van serieuze verhalen hihi, maar wil niet telkens huilen hoor...anders zeggen ze hier thuis dat ik met bloggen moet stoppen als het telkens zulke drama's geeft en ik zakdoekjes vol loop te snotteren ;-)!

    Succes! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk, dit is nog eens een goeie oplossing, gewoon een blog erbij "for the real stuff". Ik mix mijn hersenspinseltjes met alles bij Guusje thuis en daarom heen altijd maar een beetje door elkaar en merk dat ik daardoor een ietswat a-typische blogje aan het creëren ben ... maar ach, misschien ben ik dat ook wel:-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met je nieuwe blog! en tja ik was te laat om de eerste te zijn, doemme toch...

    De foto hierboven is leuk en ik denk dat je theorie wel klopt...

    (mag ik een kleine opmerking maken...? dat rood doet nogal pijn aan m'n ogen, heb je geen zachter kleurtje....? en ook geen geel, hé...)

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey meis,
    Geweldig hoor...ik ben er bij

    Neeee geen GEEL ha ha

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he,gefeliciteerd met je nieuwe blog erbij,leuk we gaan je volgen,hoor,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je gezellige kant ken ik zo'n beetje. Ben benieuwd naar de serieuzere (met grenzen haha)...
    Tja, ik stop alles in 1 blog, gaat ook, geloof ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me leuk ik ga je volgen een beetje serieus op zijn tijd kan geen kwaad ....

    Gr. Gerd@

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind 't een goed plan! Ben zelf ook aan 't denken om nog een tweede blog 'te openen' ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ga je volgen..leuk een blog erbij. Ik heb er zelfs drie ahum...tja, ik mag de boel graag gescheiden houden.
    Liefs, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gefeliciteerd met je nieuwe blog en gezellig om je eerste introductie/verhaaltje te lezen. Grappig toch altijd die jaren 60 foto's.
    Ik ben blij je te kunnen volgen en kom je dikwijls een bezoekje brengen en wens je erg veel volgers en succes.
    Lieve groet,
    Trudie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb me wel eens afgevraagd waar de naam Sjonke vandaan kwam ,maar dan vergeet ik weer het te vragen ,leuk je uitleg.Succes met je nieuwe blog.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en weer een volger erbij:) succes met je nieuwe blog!!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schattig verhaal...ben benieuwd wat dit gaat worden.....groetjesss Ria.....xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Goed idee..we verstoppen die serieuze kant allemaal wel een beetje in blogland..maar een ieder bestaat ook uit die andere kant, dus ...kom maar op!
    spontane en gezellige foto...
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou ik kom via via hier en ben benieuwd. Die foto vind ik erg leuk! Ouderwetse meubeltjes. Die kom ik op de oude foto's van mij thuis ook tegen. Hoe was het om op een flat te wonen, als kind?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Marion(neke),

    Via je andere blog ben ik hier terecht gekomen. Ik was benieuwd waar je naam vandaan kwam, en ben dus even naar je allereerste blogbericht gegaan, waarin alles haarfijn staat uitgelegd. :-)
    Het toeval wil dat ik ook een 'Marionneke' uit Brabant ben, dus ik volg je helemaal. ;-) Ik werd vaak 'Smajonneke' genoemd (ook 'ons Marionneke' dus).
    Sinds kort heb ik ook een blog, misschien vind je het leuk om eens bij een naamgenootje te kijken. ;-)
    Liefs, 'Smajonneke'

    BeantwoordenVerwijderen