about sjonke

about sjonke

woensdag 12 oktober 2011

Uitslag echo!!!

HET ZIJN GALSTENEN!!!
Mijn lever is helemaal niet opgezet, MIJN LEVER ZIET ER GEZOND UIT. Andere organen ook. Met uitzondering van de alvleesklier, maar dat is een geval/verhaal apart. En dus die galstenen. Die horen er niet te zitten en zijn naar alle waarschijnlijkheid de oorzaak van mijn vreselijk stekende, bijna allesoverheersende rugpijn. Ik ben een heel klein beetje opgelucht dat de (vermoedelijke) oorzaak nu eindelijk gevonden is, maar ook vreselijk ongerust, want die galstenen moeten er uit. Dat wordt dus opereren en daar zit ik niet op te wachten. Dat zal mij nog wel wat slapeloze nachtjes kosten. Aangevuld met paniekaanvallen en huilbuien.

Mijn huisarts heeft al gewaarschuwd dat verwijdering van die galstenen bij mij niet via een laparoscopie zal lukken. Omdat ik stomapatient ben en mijn buik nogal 'gecompliceerd' is (zijn woorden)
Er wordt eerst een afspraak gemaakt bij de internist die 2 1/2 jaar geleden mijn alvleesklierontsteking (tja, ik ben nogal 'ziekelijk'....ahum) heeft behandeld. Hij kan mij sneller doorverwijzen naar het Erasmus MC in Rotterdam. Ik wens namelijk niet in Roosendaal geopereerd te worden. Ben geen fan van 'ons' ziekenhuis.

En wat moet ik nu met die osteopaat? Afbellen maar denk ik. Hij heeft de plank volledig misgeslagen. Aan de andere kant...als de osteopaat niet had gezegd dat mijn lever opgezet was, dan had ik nooit die echo laten maken. Misschien nog 1 'beleefdheidsbezoekje' er aan vast plakken. Gelukkig heb ik een uitgebreide aanvullende verzekering anders was ik goed gen**id. Alhoewel, de capsules (lactazyme) die ik gisteren heb opgehaald waren ook niet goedkoop. Whatever....ik zet maar geen prijs op mijn gezondheid. Die is veel belangrijker dan geld.

Wat ik mij het meeste afvraag is of ik na een operatie daadwerkelijk van de pijn verlost zal zijn. Want die pijn is bijna niet meer uit te houden..........


afbeelding www

17 opmerkingen:

  1. Ik weet even niets te zeggen hoor...
    Veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o,meis,heel veel sterkte en beterschap van onze kant en dikke knuffel,...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een goed en een slecht bericht. Die galstenen zijn vreselijk pijnlijk en ze moeten eruit. Ik begrijp dat je daar vreselijk tegen opziet. Maar wat zal je daarna opgelucht zijn om van de pijn af te zijn. En als bonus een gezonde lever te hebben.
    Ik hoop dat je heel snel aan de beurt bent en wens je heel veel sterkte.
    Liefs, Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beetje dubbel bericht hè; je galblaas moet eruit - weer een operatie. Balen, dat kost je idd weer heel wat van je psyche.

    Normaal gesproken ben je daarna van die pijn af. Heb je er trouwens wat voor gekregen?
    Rotterdam heeft idd een heel goed ziekenhuis, zeker voor speciale mensen :) Mijn schoonzusje is daar ook terechtgekomen voor haar galblaas. Specialneed - en ze is er zo goed geholpen. Ik ga eens extra aan jou denken. Lieve knuffel en verwen jezelf een beetje ondertussen. Je zult wel moeten bijkomen van deze uitslag toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan je vertellen (maar dat weet je al) dat ik ook galstenen heb gehad, waardoor ik een zwaar ontstoken alvleesklier opliep. Had ik voor mijn operatie vreselijke pijnaanvallen, nadien waren ze toch echt voorbij hoor. En ik heb een heerlijke jaap over mijn buik (omdat de chirurg mijn ontstoken alvleesklier zo interessant vond en dat goed wilde bekijken), van boven naar beneden en een lekker dik litteken maar de operatie zelf is prima verlopen! Omdat ik ook twee keer een keizersnee heb gehad, kun je bij mij bijna boter, kaas en eieren spelen hihi!

    Dus ik zeg: niet huilen, geen paniek maar doen!

    Sterkte!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je zal toch wel van de pijn verlost zijn nadien...ik wens je heel veel sterkte en geef je een hele dikke knuffel, vele knuffels!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een operatie dus.. niet niks.. maar daarna is het leed vast geleden en ben je hopelijk van die helse pijnen verlost, veel sterkte!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oef .... niet leuk dus ... Ik wens je veel sterkte!!!! (Misschien kun je die lactazyme op MP verkopen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ondanks alles fijn dat de oorzaak is gevonden.
    Een operatie is altijd vervelend maar eenmaal in goede handen hoop ik dat je snel van de pijn bent verlost. STERKTE MEID
    Even een virtuele knuffel xxx
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte Marion, ik zal er voor je zijn hoor als je me nodig hebt!
    Knuffel Wicky

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoewel je nog wel even door een heel zuur appeltje heen moet bijten, ben ik bijna blij voor je (oké dat klinkt net te optimistisch) dat het 'maar' galstenen zijn want voor jou - die toch al niet meer zo dol is op ziekenhuizen - moet weer een operatie toch wel heel vervelend zijn. Sterkte en hoop dat je snel geholpen bent. Greetzzzz :-) Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Meid, ik wens je veel sterkte met die operatie van je galstenen.
    Ik heb ze ook laten verwijderen en had ook van die vreselijke rug en maagpijnen.
    Ik was toen ook in 8 maanden in verwachting van mijn dochtertje en dacht eerst dat het weeën waren.
    Maar toen mijn dochtertje 4 maanden was, was het toch wel duidelijk dat het galstenen waren en een heleboel ook.

    Sterkte meid en lieve groet,

    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sterkte gewenst voor de operatie; straks ben je hopelijk weer pijnvrij.

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, jee... wat een dubbel bericht. Galstenen en een operatie is niet fijn. Maar er is in ieder geval iets aan te doen. Op welke termijn gaat dit ongeveer verholpen worden?
    knuffel... het zal niet meevallen, en lieve groetjes... natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gatsie,operatie dus
    Hoop dat je snel weet waar je aan toe bent

    Dikke knuffel van mij XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Met al die nare berichten tegenwoordig, mag je blij zijn, dat het 'maar' galstenen zijn. Het zal idd een vreselijk zure appel worden, waar je doorheen moet, maar als ik dat zo lees, ben je er daarna vanaf...en dat is toch ook heel wat waard.

    Heel veel sterkte met de operatie!

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hoop zeker dat je na de operatie van je pijnen verlost zal zijn .Ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten ,maar ja als het helpt!! heel veel sterkte meid.
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen